miércoles, 29 de noviembre de 2006

Helpdesk & uPortal

Amb en Mark Belsito (Technical Support, Analyst eCommunity)

Avui ens hem tornat a trobar amb el Mark per tenir un primer contacte amb l'uPortal. Més tard teníem una reunió amb els responsables de l'uPortal que ens explicarien amb més detall l'eina.
L'objectiu principal de la trobada era fer una demo a nivell usuari del portal (myUBC) i repassar els problemes més típics amb els que es troben al helpdesk.

El més significatiu de l'uPortal és que funciona per canals i que és totalment personalitzable. La versió que tenen actualment és la 1.6 i el fet que sigui absolutament personalitzable no és del tot bo. Aquesta versió no permet tenir uns canals fixes, obligatoris, de manera que pots esborrar tots els canals del teu portal i quedar-te amb una pàgina en blanc.
Com que tenim accés hem estat jugant una mica, us poso unes quantes pantalles perquè veieu l'aspecte.
















Aquest és el portal la primera vegada que entres. Els canals assignats per defecte a la pagina principal són:
  • Bookmarks
  • UBC News
  • Library News.
I els tabs per defecte són els que veieu:
  • Main
  • WebMail
  • e-Learning
  • UBC-Vancouver
  • UBC-Okanagan
  • Extra
La personalització del myUBC és molt senzilla, però per qualsevol dubte o problema poden accedir a l'ajuda online.













Els canals més interessants que es poden escollir, a més dels que venen per defecte són:
  • ABC News
  • CBC News
  • CITR (Campus Radio)
  • Dictionary
  • Dictionary of Computing
  • Equipment Information System
  • Faculty Services Centre
  • ITServices
  • ITServices - Ask Me
  • Weather
  • Library News and Overdues
  • Management Systems Portal
  • Math Function Plotter
  • myLibrary Ejournals, Indexes and DataBases
  • Student Services Centre
  • UBC Bookstore
  • WebCT
Al helpdesk tenen fet uns reports amb Crystal Reports per tal de saber quins tipus d'incidències són les més típiques i els hi ajuda a donar un servei millor afegint ajudes sobre aquests temes o fer suggeriments als desenvolupadors.

De moment no tenen cap aplicació interna penjada del myUBC i les aplicacions com el webmail, el webCT, ... són accessibles des de fora del portal. Això fa que el número d'usuaris del portal no sigui gaire elevat. Ara estan començant a desenvolupar la integració al portal d'algunes aplicacions internes. Amb això i el fet de poder mantenir certs canals obligatoris com ara les news de la UBC, volen potenciar el portal.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Hacéis muy buena pareja !!!!