martes, 21 de noviembre de 2006

Community Building & Student Engagement

Conferencia organitzada per la Office of Learning Technology on 3 professors dels mes valorats pels estudiants i ex-alumnes han explicat com ho fan per a que els estudiants "s'engresquin" amb el curs utilitzant les noves tecnologies.
Els 3 profes utilitzaven WebCT, pero en realitat la conferencia no anava nomes de les eines utilitzades, era mes filosofica.

Resumint molt, la professora de llengua anglesa ha parlat de:
  • interrogative engagement: els estudiants han d'enviar preguntes per email al profe abans de tractar un tema i despres de tractar-lo. El professor escull les millors preguntes i es tracten a classe. Si un estudiant vol fer-ho anonimament, li diu al profe. Algunes de les millors preguntes, surten a l'examen.
  • collaborative engagement: treballs en equip
  • reflection as engagement: l'estudiant ha de reflexionar sobre el que ha fet durant el curs
  • correccio de textos de companys
El professor de biologia ha parlat de:
  • people learn better by doing and by explaining to each other
  • que passa si l'assignatura te molt contingut? a classe s'expliquen nomes els conceptes principals i es resolen problemes, l'estudi dels detalls el fa l'estudiant a casa ell sol
  • per a reduir l'ansietat dels estudiants: se'ls ha de deixar molt clar que entra a l'assignatura i que no i quins son els objectius. Tenen tests d'autoavaluacio, preguntes de repas de 3 nivells (recall, analytical, highly analytical), problemes a resoldre... No posa les solucions, els estudiants han de dir quina creuen que es la resposta i per que, llavors ell ja contesta en funcio d'aixo
  • les imatges ajuden a apendre, molts estudiants tenen memoria visual --> analisi d'imatges i grafiques
  • molt important contestar rapid els posts dels forums, el professor ha de consultar-lo diariament i fer comentaris, orientar...
  • hi ha una correlacio entre nombre de posts als forums i nota final, pero no esta clar que hi hagi una relacio causa-consequencia
  • gracies als materials que es pengen a webCT, els estudiants poden repetir tant com vulguin les coses
La professora de botanica ha comentat:
  • Els xats sembla que nomes funcionen quan s'apropa la data de l'examen. El que funciona mes son els forums.
  • Algunes assignatures tenen web publica, els estudiants ho prefereixen. El webCT es privat.
  • elearning ajuda molt a que els estudiants no ho deixin tot pel final
En el debat posterior, professors han comentat que utilitzen tambe aquests sistemes:
  • examens en equip
  • recoleccio de preguntes per l'examen
  • clickers o Personal Response System --> permet fer votacions en temps real a la classe, poden ser anonimes. El professor pot fer preguntes a classe i, al moment, veure que responen els estudiants. http://www.skylight.science.ubc.ca/clickers Una professora ha comentat que per la seva assignatura havien arribat a un acord amb els estudiants i tots ho tenien.
  • celebracio publica a final de curs on poden venir amics i familiars a veure les presentacions dels estudiants
  • microfons remots a l'aula
I sobretot sembla que el problema amb l'elearning es com avaluar les intervencions dels estudiants. Esta clar que la frequencia no pot ser el criteri, pero es dificil avaluar la qualitat de les intervencions quan es tenen 300 estudiants en una classe.

Recomanacions que han fet:
  • llibre "How People Learn", han dit que es pot trobar a internet gratis
  • Bloom's Levels of Learning
  • la web del profe de biologia es a http://www.elearning.ubc.ca --> bio200g/bio200guest

2 comentarios:

Anónimo dijo...

m'han agradat molt les tècniques que fa servir la profe de biologia

Anónimo dijo...

De fet era un profe, i se semblava molt al cientific de "Regreso al futuro"... de fet era igual!